آسان هجرت (سنتر ویزا)

سایت تخصصی خدمات ویزا

کشور چین

برای دیدن جاذبه های گردشگری چین باید در سرزمینی بزرگ سفر کنید و به هر یک از شهرهای توریستی چین بروید. با این حال اکثر افرادی که در تور چین ثبت نام می کنند یا برای این کشور، چمدان های خود را می بندند، به چند شهر محدود و شناخته شده آن سفر می کنند. شهرهایی مانند پکن، شانگهای، هانگژو و گوانگژو در صدر این لیست هستند و اگر می خواهید با دیگر شهرهای گردشگری چین آشنا شوید که در مجله ی الی گشت به سراغ مطلب شهرهای معروف چین بروید. در هر شهر و اطراف آن، جاذبه های توریستی فراوانی خواهید یافت که برای چندین روز شما را افسون می کند و شاید بخواهید چندین روز را در این مکان ها بمانید. اگر چه بیشتر جاذبه های گردشگری چین نیاز به پرداخت ورودی و هزینه دارند اما جاذبه های ارزان یا حتی رایگان هم برای گشت و گذار در این کشور پهناور پیدا خواهید کرد. با ما به دنیای جاذبه های چین در هر یک از شهرهای آن بیایید.

شهر ممنوعه چین در پکن

اولین مکان دیدنی چین که حتما باید از آن دیدن کنید شهر ممنوعه (Forbidden City) است. شهر ممنوعه مرکز امپراتوری چین در طول سلسله مینگ و کوئینگ بوده است (۱۹۱۱-۱۴۱۶). زمانی که شهر ممنوعه در اوج رونق خود قرار داشت بیش از ۹ هزار نفر در آن زندگی می کردند! امروزه شهر ممنوعه بزرگترین و سالم مانده ترین مجموعه از مجموعه قصرهای باستانی به جا مانده قدیمی در تمام دنیا می باشد.

دیوار چین در نزدیکی پکن

دیوار چین یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری چین در لیست ما می باشد که سمبل بی چون و چرای قدرت نظامی چینی های باستان به حساب می آید. دیوار بزرگ چین همچنین بزرگترین سیستم دفاعی نظامی دنیا می باشد. این دیوار که در شمال چین امتداد یافته است از دهانه رود Yalu River در شرق شروع و در Jiayu Pass در غرب به پایان می رسد. طول دیوار بزرگ چین ۸۸۵۱٫۸ کیلومتر برآورد شده است!

شهر مدرن و چراغانی شانگهای و جاذبه های آن

شانگهای به عنوان بزرگ ترین شهر چین و شلوغ ترین شهر دنیا شناخته شده است و در کل به عنوان شهر آسمان خراش ها آن را می شناسند. شهری با خیابان های شلوغ، آسمانخراش های مدرن، شهری نورانی با جمعیت دیوانه کننده از مردم که در خیابان های این شهر شلوغ پرسه می زنند. در کنار آسمانخراش های مدرن، شانگهای را می توان بهترین شهر چین برای امتحان کردن غذاهای اصیل چین دانست و حتی تعدادی از معروف ترین غذاهای خیابانی چین هم در شانگهای قرار دارند که از میان آن ها می توان به Qibao Old اشاره کرد.

شهر آبی سوژو، ونیز شرق

باغ های سوژو از جاذبه های گردشگری چین هستند که به دلیل باغبانی و طراحی خاصی که دارند سوژو از آن شهرهایی است که آب در ساختن آن نقش مهمی ایفا کرده است. در تمام چین مشهورند. همچنین فاصله کوتاه این شهر آبی تا شانگهای باعث شده تا گردشگران در سفر چین خود، حتما برنامه بازدید از سوژو را در تور خود قرار دهند. از شانگهای تا سوژو تنها یک ساعت زمان خواهد برد.

منطقه حفاظت شده پاندای عظیم الجثه چین در نزدیکی چِنگدو

پاندای عظیم الجثه حیوان بومی منطقه مرکز غرب و جنوب غربی چین و یکی از مخلوقات جذاب در دنیای وحش می باشد که به خاطر بزرگی بلافاصله قابل تشخیص می باشد. در چین نفوذ تصاویر این خرس سیاه و سفید را تقریبا در تمام جنبه های زندگی مردم این کشور می توان مشاهده کرد. از پانداها اغلب به عنوان سفیرهای حسن نیت این کشور نیز استفاده می شود.

 

 پارک جنگلی Zhangjiajie

این پارک در غرب استان هونان قرار گرفته گرفته است، بیشترین مشهوریت خود را مدیون فیلم آواتار است که در آن گرفته شده است و در واقع کوه های Hallelujah که در فیلم می بینید. در واقع الهام گرفته از همین کوه ها و درختان است. این مکان واقعا جادویی است و صد در صد ارزش دیدن دارد. مخصوصا در زمانی که نوک تیز قله های این منطقه در لفافه ای از ابرها قرار می گیرد. علاوه بر اینجا می توانید منطقه ی کوهستانی تیانزی را هم ببینید و منطقه ی معروف تیانمن که در آن صخره های عمودی و اسکای واک ترسناک شیشه ای قرار دارد. جاذبه ای در ارتفاع که هر گردشگری را دیوانه می کند.

پکن ‏‏‏‏

‏ پایتخت‎ ‎جمهوری خلق چین‎ ‎و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیاست. این شهر در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲۱ میلیون نفر سکنه داشته‌است. پکن ‏دومین شهر پرجمعیت چین پس از‎ ‎شانگهای‎ ‎و مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور است‎. ‎فرودگاه بین‌المللی پکندومین فرودگاه شلوغ ‏دنیا از نظر ترافیک مسافران است‎.‎‏ سابقه تاریخی شهر به سه هزار سال پیش می‌رسد و در هشت قرن اخیر در اغلب دوره‌ها پایتخت چین ‏بوده‌است. کمتر شهرهایی در دنیا هستند که برای دوره‌ای چنین طولانی مرکز سیاسی و فرهنگی باقی مانده باشند به همین جهت آثار تاریخی ‏زیادی در شهر وجود دارد‎.‎‏ پکن میزبان‎ ‎المپیک ۲۰۰۸‏‎ ‎بود و برای برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ هم انتخاب شده و به این ترتیب اولین شهری ‏است که هم المپیک تابستانی و هم‎ ‎المپیک زمستانی‎ ‎را برگزار خواهد کرد.

قصر تابستانی ‏

‏ قصر تابستانی پکن که در سال ۱۷۵۰ میلادی ساخته شده است، شاهکاری در طراحی باغ‌های چینی است. در این محوطه چشم‌انداز طبیعی ‏تپه‌ها و آب‌ها با سرسراها، معابد، پل‌ها و قصرهای ساخته دست بشر ترکیب شده است و مجموعه‌ای هماهنگ که واجد ارزش‌های زیباشناختی ‏والایی است را به وجود می‌آورد. مجموعه باستانی قصر تابستانی پکن از سال ۱۹۹۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. تپه «عمر طولانی» (با ارتفاعی حدود ۶۰ متر) و دریاچه کونمینگ (که حدود دو سوم مساحت کل مجموعه را تشکیل می‌دهد) مهم‌ترین عناصر ‏طبیعی مجموعه قصر تابستانی پکن هستند. این مجموعه که در کل نزدیک به ۳ کیلومتر مربع مساحت دارد، حدود ۷۰ هزار متر مربع از ‏عمارت‌های گوناگون را در خود جای داده است.

معبد آسمانی ‏

‏معبد آسمانی بزرگ ترین و کامل ترین قربانگان باستانی در چین به حساب می آید. پادشاهان سلسله های مینگ و چینگ هر سال در این معبد ‏مراسم پرشکوهی برای آسمان و برکت محصولات فراوان بر پا کرده اند . شاه در چین فرزند آسمان نامیده می شده و با این هویت کشور را ‏حکمفرمایی می کرده است . لذا برگزاری مراسم قربانی آسمان اختیار خاص شاه بوده است معبد آسمانی در جنوب شهر ممنوعه قرار دارد و ‏مساحت آن ۴ برابر شهر ممنوعه است . جنوبی ترین دیوار معبد آسمانی چهار گوشه ؛ نشانه زمین و شمال ترین ضلع دیوار نیم دایره نشانه ‏آسمان است

وب سایت آسان هجرت کارگزار رسمی اخذ ویزای چین – بلیط هواپیما چین- هتل و تور چین می باشد شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت ویزا چین- – بلیط هواپیما چین- هتل و تور چین توسط ما از طریق راه های ارتباطی سایت با ما در تماس باشید.

برای دریافت و اطلاعات ویزای چین می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

ویزای چین

کشور چین