آسان هجرت (سنتر ویزا)

سایت تخصصی خدمات ویزا

کشور عراق

عراق (Iraq) یک کشور در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا است. پایتخت عراق شهر بغداد است. عراق از جنوب با عربستان سعودی و کویت، از غرب با اردن و سوریه، از شمال با ترکیه و از شرق با ایران همسایه است. عراق در بخش جنوبی خود، مرز آبی کوچکی با خلیج فارس دارد و دو رود مشهور دجله و فرات که سرآغاز تمدن‌های باستانی میان رودان در طول تاریخ کهن این منطقه هستند از کشور ترکیه وارد عراق و به جنوب آن روان شده و با پیوستن به رود کارون، اروندرود را تشکیل می‌دهند و به خلیج فارس می‌ریزند.

کشور عراق سراسر دیدنی ها و جاذبه های تاریخی و به خصوص مذهبی است. از شهر بغداد و کربلا و نینوا گرفته تا سلیمانیه، اربیل، بصره و … که هر کدام جاذبه های منحصر به فرد خود را دارند. دیدنی های کشور عراق آنقدر زیاد است که در یک مقاله نمی گنجد. ما سعی کرده ایم بهترین و مهمترین جاهای دیدنی عراق را به شما معرفی کنیم.

شهرهای مهم: بصره, موصل, اربیل, سلیمانیه, نجف,کربلا
مساحت: ۴۳۷,۰۷۲ کیلومتر مربع
خط ساحلی: ۵۸کیلومتر
مختصات جغرافیایی: ۳۳ درجه شمالی و ۴۴ درجه شرقی

منطقه زمانی : UTC+03:00

کد تلفن : +۹۶۴

واحد پول رسمی: دینار

آب و هوا

تابستانهای با دمای بیش از ۴۰ درجه ی سانتیگراد خشک و بسیار گرم است . بیشتر بارندگی – از ۱۰۰ میلی متر در بیابان تا ۱۰۰۰ میلی متر در کوه ها – در زمستان است.  مناطق کوهستانی شمال اغلب از زمستان های سرد با بارش برف و باران برخوردار است که گاهی موجب طغیان رودخانه ها می شود. به طور معمول بارندگی در این کشور کم است. در بیشتر مناطق سالانه کمتر از ۲۵۰ میلی لیتر بارش وجود دارد. این بارش ها هم بیشتر در زمستان رخ می دهد. باران های تابستانی به جز در شمال بسیار به ندرت اتفاق می افتند.

شهر نجف  Najaf

نجف از شهرهایی کشور عراق است که آرامگاه علی بن ابی‌طالب نخستین امام شیعیان در این شهر واقع شده ‌است. این شهر مرکز استان نجف است و از مقدس‌ترین شهرهای شیعیان و مرکز قدرت سیاسی شیعیان در عراق به‌شمار می‌رود. نجف همواره محل تردد و اقامت زائران و نیز مشتاقان علوم دینی است که این عامل در رونق تجارت آن تأثیری بسزا دارد. این شهر مدت زیادی در مسیر کاروان‌هایی قرار داشته که برای انجام مناسک حج از راه خشکی عازم مکه و مدینه بودند. این ویژگی نیز در ارتباط نجف با شهرها و مراکز تأثیر زیادی داشته ‌است.

حرم حضرت علی (ع)

حرم حضرت علی (ع) در شهر نجف قرار گرفته است و وادی السلام که از بزرگترین قبرستان های جهان است در این منطقه قرار دارد که برای مسلمانان قابل احترام و ارزش است.

شهر کربلا  Karbala

این شهر در واقع جایی است که سالانه ۳۰ میلیون زائر را به خود می‌پذیرد. کربلا برای مسلمانان شیعه به دلیل وجود بین الحرمین و حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مکانی مقدس است، زیرا سالار شهیدان و خاندانش در سال ۶۸۰ میلادی در نبرد کربلا در ناعادلانه‌ترین شکل خود، آزادمردانه جان دادند. همچنین گفته می‌شود جبرئیل، کربلا را به عنوان یکی از مقد‌س‌ترین مکان‌های روی زمین معرفی کرده است. به این ترتیب، هر سال این شهر شاهد ورود هزاران مُرید امام سوم شیعیان برای برگزاری روز تاسوعا و عاشورا حسینی است.

بین‌ الحرمین

بین الحرمین به صحنی گفته می‌شود که بین حرم زیبای امام حسین (علیه السلام) و مرقد پاک حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) واقع شده است. این صحن محل بسیاری مراسم های مذهبی و دعاست. به خصوص در ایام عاشورا و تاسوعا می توان شاهد مراسمات باشکوهی در این صحن بود.

جاذبه های گردشگری عراق

حرم امام حسین

حرم امام حسین از مهم ترین مکان های دیدنی عراق است که هر ساله سیل زیادی از گردشگران برای زیارت حرم این امام بزرگ به عراق می روند بنای این مرقد در زمان مختار و به دستور او ساخته شده است.

حرم سامرا

سامرا نیز از دیگر شهرها و مکانهای دیدنی عراق که با حرم چند ائمه بزرگ متبرک شده است و آرامگاه امامان محمد بن علی، حسن بن علی، و امام یازدهم و چند معصوم زاده زن مانند مادر امام زمان و خواهران ائمه در این منطقه قرار دارد.

 

ارگ کرکوک

بناهای ارگ این منطقه از زمان قبل از میلاد مسیح بر جای مانده است و از آثار باستانی ارزشمند در عراق است این ارگ ها با هدف محافظت در زمان پادشاهان سلوکی بنا شده است.

 

موزه ملی عراق

موزه ملی عراق (المتحف العراقی) موزه‌ای است با گنجینه ای از تمدن بین النهرین،که در بغداد قرار دارد. این موزه در جریان اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ مورد دستبرد دزدان عتیقه قرار گرفت. موزه ملی عراق پس از سالها تعطیلی به دلیل جنگ، در فوریه ۲۰۱۵ با حضور نخست وزیر عراق حیدر العبادی بازگشایی شد.

مسجد الرحمن

سالانه گردشگران زیادی از بغداد دیدن میکنند. مسجد الرحمن بغداد یکی از جاذبه های اصلی این شهر است. بغداد به داشتن بناهایی با معماری های زیبا معروف است که این مسجد یکی از مهم ترین این بناها است. همچنین مقبره ها، مناره ها و مساجد زیاد دیگری نیز در شهر وجود دارد. مسافرانی که برای تعطیلات به این شهر آمده اند باید دیدن این مسجد زیبا را در اولویت قرار دهند.

 

برج نمرود

برج نمرود برجی از آجر است و دارای سرداب و زیرزمین است که بالاتر از آبادی ذی الکفل و در کنار شط، قرار دارد. گفته می‌شود حضرت ابراهیم علیه السلام را از این محل به آتش انداخته‌اند. این برج و تپه از آثار شهر باستانى بابل است و با وجود تخریب و فرسودگى هم چنان استوار مانده است.

 

وب سایت آسان هجرت کارگزار رسمی اخذ ویزای عراق– بلیط هواپیما عراق- هتل و تور عراق می باشد شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت ویزا عراق- – بلیط هواپیما عراق- هتل و تور عراق توسط ما از طریق راه های ارتباطی سایت با ما در تماس باشید.

 

برای دریافت و اطلاعات ویزای عراق می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

ویزای عراق

کشور عراق