آسان هجرت (سنتر ویزا)

سایت تخصصی خدمات ویزا

کشور پاکستان

 

جاذبه های گردشگری پاکستان

Pakistan- پاکستان
پرچم پاستان
نشان ملی پاکستان
نقشه سیاسی پاکستان
کشور پاکستان در بخش جنوب آسیا قرار دارد و مساحت این کشور ۸۸۱۹۱۳ کیلومتر مربع اعلام شده است. مرکز این کشور اسلام آباد است. این شهر بسیار اسلامی بوده و در موقعیت جغرافیایی ۳۰ درجه عرض ملی و ۷۰ درجه طول شرقی قرار دارد. کشور پاکستان از بخش شمالی با افغانستان و چین همسایه است و از بخش شمال غربی نیز با افغانستان مرز مشترک دارد. این کشور از سمت شمال و شمال شرقی با هند و از سمت مغرب با ایران مرز مشترک دارد. در کشور پاکستان میزان ذخایر گازی وسیعی وجود دارد که به ۱۵۷۰۶ میلیارد فوت مکعب تخمین زده شده است.

اقتصاد و منابع مالی و درآمدی پاکستان

ارکان اقتصادی کشور پاکستان به طور کلی در ۴ دسته قرار دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم به زبانی ساده رکن‌های اقتصادی مهم در کشور پاکستان را ارزیابی کنیم. اولین بخش اقتصادی در این کشور معدن است. معدن در رشد آن بسیار تأثیر داشته است به طوریکه این کشور استخراج خارج نفت را بیشتر از سال‌های گذشته اعلام کرده است و برآورد استخراج نفت در این کشور در حدود ۷۰ هزار بشکه در روز اعلام شده است در کشور پاکستان چاه‌های نفتی زیادی دیده می‌شود. گاز طبیعی از دیگر بخش‌هایی است که به طور دوره‌ای به درجه خوبی رسیده است. ۳۵ درصد از سوخت این کشور توسط گاز تأمین می‌شود. در کشور پاکستان میزان ذخایر گازی وسیعی وجود دارد که به ۱۵۷۰۶ میلیارد فوت مکعب تخمین زده شده است. منابع گازی طبیعی در این کشور به سایر کشورها نیز صادر می‌شود. از دیگر موارد اقتصادی در کشور پاکستان مربوطه به زغال سنگ است.

رنکینگ جهانی در کلیه زمینه های پاکستان

یکی از روال‌های رشد کشور پاکستان در زمینه اسلحه‌سازی است، در سال ۱۹۵۱ در کشور پاکستان اولین کارخانه اسلحه‌سازی روی کار آمد و پس از آن شاهد رشد خوب این کشور در این زمینه هستیم به طوریکه امروزه اسلحه‌های ساخته شده از کشور پاکستان به کشورهای دیگر صادر می‌شود. کشتی‌سازی بخش مهم دیگر در کشور پاکستان محسوب می‌شود. کارخانه‌های کشتی‌سازی در این کشور به طور کلی دارای ورقه‌های آهنی بسیار ارزشمندی هستند که در صادرات نیز استفاده می‌شود. در نظر داشته باشید که فولاد این کشور توانسته در سال‌های اخیر به رتبه خوبی دست یابند.

نوع حکومت و ساختار سیاسی پاکستان

دین اسلام عمده‌ترین عامل پیوند در بین گروه‌های مختلف کشور پاکستان است. در این کشور نظام سیاسی در وضعیت کاملاً یکپارچه قرار دارد. وضعیت سیاسی در کشور پاکستان بر اساس دموکراسی غربی است. کشور پاکستان دارای ایالت‌های مختلفی است که هر یک از ایالت‌ها دارای نظام پارلمانی هستند. در این کشور مسئولیت اداره برنامه‌های آموزشی با دولت بوده و تمامی بخش‌های مختلف کشور تحت نظارت وزارت آموزش هستند.

پایتخت و شهرهای بزرگ پاکستان

اسلام آباد پایتخت کشور پاکستان است و یکی از مهمترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید که این شهر دارای بیشترین مراکز اداری در کشور پاکستان نیز محسوب می‌شود. بناهای تاریخی در کشور پاکستان نیز در این شهر بسیار زیاد دیده می‌شود. حیدرآباد از دیگر شهرهای بسیار مهم در کشور پاکستان محسوب می‌شود. این شهر برای زندگی امکانات کمی دارد اما از نظر هزینه در وضعیت بسیار عالی قرار گرفته است و یک شهر بسیار کم خرج محسوب می‌شود دیره اسماعیل خان یک شهر در کشور پاکستان است که بیشتر افراد بومی در آن زندگی می‌کنند. این شهر بافت قدیمی دارد اما طبیعت آن بسیار بکر است. لاهور یکی از شهرهای مدرن در کشور پاکستان است، این شهر به سبکی طراحی شده است که با سایر شهرها فرق دارد. لاهور شهری است که می‌تواند برای افرادی که به امکانات زندگی اهمیت می‌دهند بسیار عالی باشد. بهکر یکی از شهرهای کشور پاکستان که در دوره‌های زمانی خاص تغییرات چشمگیری داشته است به طوریکه هر بخش آن توانسته از بخش دیگر متمایز باشد. این شهر برای زندگی افراد خارجی مناسب است. از دیگر شهرهای این کشور بوریوالا، بهارلنگر و بوانه است. در نظر داشته باشید که کشور پاکستان یک کشور با شهرهای قدیمی و تاریخی است.

جمعیت ایرانی و شرکت های ایرانی در پاکستان

کشور پاکستان یک کشور اسلامی است و مردم این کشور به عقاید اسلامی بسیار پایبند هستند به این ترتیب فرهنگ کشور پاکستان با فرهنگ ایران بسیار مشابه است در نتیجه تا حدودی زندگی در پاکستان مشابه با زندگی در ایران است. ایرانیان زیادی در کشور پاکستان زندگی می‌کنند. در نظر داشته باشید که کشور پاکستان در سال‌های اخیر توانسته در زمینه کسب و کار به خوبی ظاهر شود به این ترتیب شرکت‌های زیادی از سوی ایرانیان در این کشور دیده می‌شوند. بیشترین شرکت‌هایی که ایرانیان در کشور پاکستان تأسیس کرده‌اند در زمینه محصولات کشاورزی و یا در زمینه صنایع دستی بوده و جنبه صادراتی بالایی دارد. در این کشور شرکت‌ها در پروسه مشخصی به ثبت می‌رسد و نیاز است که همه قوانین به طور دقیق رعایت شود.

عجایب پاکستان

موقعیت ژئوپلتیک کشور پاکستان بسیار غنی است. این کشور امکانات کمی دارد اما ایرانیان روز به روز بیشتر مهاجرت به پاکستان را انتخاب می‌کنند یکی از دلایل مهم هزینه زندگی کم و همینطور فضای اسلامی در کشور پاکستان است. معماری در سال‌های اخیر قدرتمندترین معماری در تاریخ بوده است به طوریکه معماران قدرتمند جهانی را به سوی خود کشانده است.

خلاصه تاریخ پاکستان

تاریخ پیش از استقلال کشور پاکستان مطابق با تاریخ شبه قاره هندوستان اعلام شده است. در این کشور در هزاره سوم پیش از میلاد آثار تمدنی خاصی دیده می‌شود. فرهنگ و معماری کشور پاکستان بسیار گسترده است و هنوز هم آثار معماری این کشور به چشم می‌خورد. داریوش سوم در سال ۵۱۲ توانست بخش‌های پنجاب و سند را فتح نماید او بیستمین ولایت امپراطوری بزرگ را انتخاب کرد. سلطان محمود غزنوی و همینطور نادرشاه افشار کشور پاکستان را تحت سیطره خود درآورند.

در این کشور زبان فارسی به عنوان زبان رسمی اعلام شد به طوریکه در حدود هشتصد سال به طول انجامید و رتبه بسیار بالایی را شامل شده است. در سال ۱۹۴۷ کشور پاکستان به استقلال رسیده و برای این پیروزی رهبر سیاسی محمد علی جناح در تاریخ بسیار پر رنگ دیده می‌شود. نظام سیاسی از کشور پاکستان از همان ابتدا جمهوری فدرالی است و عقیده به کار رفته نیز اسلامی است. تاریخ کشور پاکستان گسترده اما منظم است. در تاریخ کشور پاکستان خبری از خونریزی‌های وسیع نیست این کشور همیشه سعی کرده است که از مسالمت آمیزترین روش‌های موجود برای پیشرفت خود استفاده نماید. در ساختار سیاسی کشور پاکستان نیز دیده می‌شود که همیشه خواسته مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است. در نظر داشته باشید که جغرافیای کشور پاکستان در سال‌های اخیر وسیع‌تر از قبل شده است و زیر ساخت‌های اقتصادی این کشور نیز با پیشرفت خوبی همراه بوده است.

مناطق دیدنی کشور پاکستان 

پارک ملی دئوسای ( Deosai National Park )

ساحل مکران ( Makran Coast )

هونزا ( Hunza )

پارک ملی هینگول ( Hingol National Park )

دره نیلم ( Neelum Valley )

دریاچه عطاآباد ( Attabad Lake )

 

وب سایت آسان هجرت کارگزار رسمی اخذ ویزای پاکستان- بلیط هواپیما پاکستان- هتل و تور پاکستان می باشد شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت ویزا – – بلیط هواپیما پاکستان- هتل و تور پاکستان توسط ما از طریق راه های ارتباطی سایت با ما در تماس باشید.

برای دریافت و اطلاعات ویزای پاکستان می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

ویزای پاکستان

کشور پاکستان