آسان هجرت (سنتر ویزا)

سایت تخصصی خدمات ویزا

کشور های شینگین

شینگن منطقه‌ای‌ یا منطقه شنگن در اروپاست که شامل ۲۶ کشور است. این ۲۶ کشور بر طبق عهدنامه‌ی شینگن این منطقه را تشکیل داده‌اند. شهروندان حدود ۱۰۰ کشور از جهان برای ورود به هر یک از این ۲۶ کشور نیاز به دریافت ویزایی واحد دارند، یعنی ویزای شینگن. با در دست‌ داشتن ویزای شینگن می‌توان در هر یک کشورهای این منطقه تردد داشت، بدون آن‌که محدودیتی وجود داشته باشد. اکثر کشورهای شینگن جزو کشورهای پیشرفته‌ی جهان هستند و جاذبه‌های گردشگری شهری بسیار زیادی دارند. برخی از آن‌ها نیز طبیعتی فوق‌العاده دارند از جمله سوییس، دانمارک، نروژ و اتریش و از همین رو جاذبه‌های گردشگری طبیعی زیادی هم در این منطقه در دسترس گردشگرانِ طبیعت‌دوست هستند.
نکته‌ای که باید قبل از ذکر جاذبه‌های گردشگری منطقه شینگن به آن اشاره داشته باشم این است که همانطور که در بالا هم گفته شد این منطقه شامل ۲۶ کشور است و هر کشور نیز کلی جاذبه‌ی گردشگری دارد. بنابراین نمی‌توان در نوشتاری اینترنتی به معرفی تمامی جاذبه‌های گردشگری منطقه شینگن پرداخت، بلکه آن‌چه که در ادامه می‌آید فهرستی از «برخی» از جاذبه‌های گردشگری منطقه شینگن است.
در اینجا سعی ما بر این است که تمرکز روی معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شینگن باشد:

برج پیزا در ایتالیا

برج پیزا یکی دیگر از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه شینگن می باشد. چنان‌چه می‌دانید این برج کج است و شاید اصلاً بتوان گفت که علت شهرت‌اش از چند قرن پیش بدین‌سو همین کجی است. جالب آن‌که کجی برج پیزا موردی نبوده که معمارهای آن قصدش را داشته باشند. در واقع این برج به‌سبب آن‌که معماران اولیه‌ی برج کارشان را صحیح بلد نبوده‌اند کج شده‌است. برج در زمینی کم‌عمق قرار دارد. این زمین برای این برج مناسب نبوده و از همین رو به‌تدریج برج از حالت ایستا خارج شده و کج شده‌است. توضیح آن‌که قرار بود برج پیزا را در کنار کلیسای شهر بسازند، ولی فونداسیون کنار کلیسا کم‌ژرفا و سنگین بود و بنابراین به‌تدریج برج شروع به کج‌شدن کرد.

آن‌هنگام که معماران خواستند برج را از کج‌شدن خلاص کنند، کار از کار گذشته بود. از همین رو معماران سعی کردند اشتباه خود را با ساختن ستون‌های مرتفع و طاق‌های بلند در قسمت جنوبی برج جبران کنند. جالب آن‌که هنگامی که این کار را انجام دادند و به طبقه‌ی چهارم رسیدند، دریافتند که باید طاق‌های جنوبی را ۲ اینچ مرتفع‌تر از طاق‌های شمالی بسازند! برج همچنان در حال کج‌شدن بود.

این برج در شهر پیزا در کشور ایتالیا قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ایتالیاست.

برج ایفل در فرانسه

بدیهی است که برج ایفل از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کل جهان است. این برج در سال ۱۸۸۹ در ۱۰۰ سالگی انقلاب فرانسه توسط معمار معروف گوستاو ایفل ساخته‌شد. برج ایفل سه طبقه‌ی مجزا و عالی در خود دارد که هر یک از طبقه‌ها از چند فروشگاه و کافه برخوردار هستند. همچنین در دو طبقه‌ی بالایی یک مکان برای تماشای پاریس از ارتفاع وجود دارد. در هر یک از این سکوهای مشاهده، دوربین‌هایی وجود دارند که به‌واسطه‌ی آن‌ها می‌توان چشم‌اندازی عالی از کل پاریس از فراز برج ایفل داشت.

برج ایفل در نزدیکی رود سن و همچنین پارک Champ de Mars قرار گرفته‌است. این پارک بسیار زیباست و مکانی عالی برای گردش است. در هر ساعتی از روز که به این پارک بروید سیر عظیم فرانسوی‌ها و غیرفرانسوی‌هایی را می‌بینید که در آن پارک مشغول لذت‌بردن هستند.

تفرجگاه فیرا در کشور یونان

جزیره‌ی سانتورینی از جزایر متعدد در جنوب کشور یونان است. این جزیره بسیار زیباست و خاص می باشد در نزدیکی کشور ترکیه قرار دارد. هر ساله گردشگران زیادی از جای‌جای اروپا و حتی آسیا راهی جزیره‌ی سانتورینی می‌شوند و از زیبایی‌های این جزیره لذت می‌برند. تفرجگاه فیرا یکی از بهترین مکان‌های جزیره‌ی سانتورینی برای دریافت آرامش است. در این منطقه غروب خورشید به زیباترین شکل دیده می‌شود و از همین رو نزدیک غروب که می‌شود گردشگران زیادی دوربین‌ به‌ دست در این منطقه حضور می‌یابند و مشغول عکاسی از غروب خورشید می‌شوند. گفتنی است که تفرجگاه فیرا در نزدیکی کلیسای جامع قرار دارد و از چندین کافه و رستوران برخوردار است.

کاخ Hofburg در اتریش

اتریش کشوری تاریخی در قلب اروپاست. بناهای تاریخی زیادی در شهرهای این کشور وجود دارند و عمدتاً از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه شینگن هستند. کاخ هافبورگ یکی از همین بناهای تاریخی‎ست. کاخ هافبورگ در پایتخت اتریش یعنی شهر وین قرار دارد. کاخ در ابتدا برای خانواده‌ی سلطنتی Hasburgs ساخته شده و توسط این خاندان سلطنتی استفاده می شده است. امروز هم قسمت‌هایی از این کاخ زیبا محل اقامت ریاست جمهوری اتریش و بخش‌هایی دیگر برای عموم مردم قابل بازدید هستند. جالب آن‌ که این کاخ بیش از ۲۶۰۰ اتاق دارد که بعضی‌شان قرن سیزدهم، یعنی زمان ساخت کاخ، ساخته شده‌اند و اکثراً از معماری باروک، گوتیک، کلاسیک و رنسانس برخوردار هستند.

دوسلدورف آلمان

دوسلدورف یکی از زیباترین، مدرن‌ترین و در عین حال ثروت‌مندترین شهرهای آلمان محسوب می‌شود. این شهر زیبا یکی از پر جنب و جوش‌ترین جاهای دیدنی آلمان به شمار می‌آید. رود راین دقیقا از مرکز این شهر عبور می‌کند و مناظر بسیار تماشایی و خیره کننده‌ای را ایجاد می‌نماید. به همین خاطر، دوسلدورف را می‌توان تلفیقی از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و حتی تاریخی دانست. با وجود اینکه در دوسلدورف می‌توان شاهد حضور آسمان خراش‌های متعدد و ساختمان‌های تازه ساز و مدرن بود، اما تا حد امکان، شهرداری این شهر اجازه آسیب رساندن به بافت تاریخی آن را نمی‌دهد. به همین خاطر باید ساختار شهر دوسلدورف آلمان را تلفیقی از سنت، مدرنیته و در عین حال دوستی با محیط زیست دانست! این ترکیب را در کمتر نقطه‌ای از جهان می‌توان مشاهده کرد. در ضمن فراموش نکنید که دوسلدورف یکی از هیجان انگیزترین زندگی‌های شبانه را دارد که می‌تواند برای شب زنده‌داران بهترین گزینه باشد!

تسلیوی، منطقه سواحل طلایی کشور یونان

تسلیوی (Tsilivi) منطقه‌ای ساحلی در یونان است که مکانی مناسب برای آشنایی با تاریخ یونان است. این منطقه با داشتن تعداد زیادی تاکستان و باغ‌های زیتون از جاهای دیدنی یونان و مقصد عالی برای تعطیلات، گشت و گذار، پاراگلایدرینگ، آفتاب گرفتن و خوردن غذاهای خوشمزه است.

باغ اروپا هلند

کوکِنهوف (Keukenhof) یا همان باغ اروپا یکی از بزرگترین باغ‌های گل در جهان و یکی از جاهای دیدنی هلند است که در شهر لیسه (Lisse) قرار دارد. در این باغ زیبای ۷۰ هکتاری تقریبا از هر رنگی، گلی برای دیدن و بوییدن هست. حتما این را هم می‌دانید که هلند به‌ گل‌های لاله‌اش شهره است. در اینجا علاوه بر نمایشگاه‌های گل چند رستوران نیز برپا شده است که می‌توانید پس از گردش در میان گل‌ها برای صرف غذا مهمان‌شان شوید.

کوه فلوین نروژ

 

کوه فلویِن (Floyen) قله‌ای ۳۹۹ متری با چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای بِرگِن است. به‌راحتی می‌توانید در فونیکولار یا همان قطارهای کابلی خودتان را در عرض فقط ۸ دقیقه به بالای کوه برسانید و بِرگِن را در آن‌سوترها از زاویه‌ای متفاوت ببینید. در بالای کوه محوطه‌ی مخصوصی برای ایستادن و دیدن از مناظر اطراف وجود دارد. اگر هم قطارسواری باب میل‌تان نیست، می‌توانید از مسیرهای راه‌نوردی و دوچرخه‌سواری خودتان را به بالای کوه برسانید. در آن بالا رستوران جالبی هم به‌اسم فلویِن فولک (Floyen Folk) هست که به سِرو غذاهای محلی و اجرای موسیقی‌ سنتی شهرت دارد.

ژنو (Geneva)-سوئیس

ژنو (Geneva)

ژنو دومین شهر پرجمعیت و سومین شهر بزرگ سوئیس و یکی از گران‌ترین شهر‌های اروپا است. مردم این شهر به زبان‌های مختلفی از جمله فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و آلمانی صحبت می‌کنند و این شهر در حقیقت یک شهر بین‌المللی محسوب می‌شود.

بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر‌دولتی در این شهر قرار دارند؛ از دفتر سازمان ملل متحد گرفته تا صلیب‌سرخ بین‌المللی و سازمان بهداشت جهانی. این شهر در کنار دریاچه‌ی ژنو واقع شده و امکانات بی‌نظیری مانند اسکی و قایق‌رانی و تماشای مناظر زیبای ساحلی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. علاوه بر دریاچه‌ی ژنو، یکی دیگر از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر، فواره‌ی Jet d’Eau، یکی از بزرگ‌ترین فواره‌های جهان است که از تمامی نقاط شهر، دیده می‌شود.

 

باغ تیوولی کپنهاگ دانمارک (Tivoli Gardens)

یکی از جاهای دیدنی شگفت انگیز دانمارک باغ تیوولی است که در شهر کپنهاگ قرار دارد. معمولا اغلب گردشگران بازدید از باغ تیوولی را در برنامه تور کپنهاگ دانمارک می‌گنجانند. قدمت این جاذبه گردشگری دانمارک به سال ۱۸۴۳ باز می‌گردد و جالب است بدانید که تیوولی از جاذبه‌های الهام بخش پارک مفهومی معروف دیزنی لند است. در باغ تیوولی کپنهاگ می‌توانید از جاذبه‌های بسیار متنوعی مثل ترن هوایی، چرخ و فلک و وسایل بازی از این قبیل لذت ببرید؛ همچنین، تئاتر عروسکی، انواع کافه و رستوران، چند باغ، و سالن کنسرت از دیگر امکانات باغ تیوولی کپنهاگ هستند.

از آنجایی‌که باغ تیوولی کپنهاگ از لوکیشن‌های فیلمبرداری محبوب است و سمبلی واقعی برای کپنهاگ دانمارک محسوب می‌شود، می‌توان گفت که در میان بیشتر مردم دنیا شناخته شده است.

شب‌ها نمایش آتش بازی در این باغ آسمان کپنهاگ را روشن می‌کند و زمستان‌ها باغ های تیوولی دانمارک با چراغ‌های رنگی و تزئینات جالب کریسمس آراسته می‌شوند. در طول فصل تابستان هم می‌توانید از کنسرت‌های راک که شب‌های جمعه برگزار می‌شوند به صورت رایگان لذت ببرید.

 

جزایر قناری (The Canary Islands) اسپانیا

 

قطعا جزایر قناری را باید در لیست بهترین جاذبه های توریستی اسپانیا قرار داد. بازدید از سواحل و بناهای تاریخی این جزایر به همراه سفر به کوه های آتشفشانی، تجربه ای فراموش نشدنی و هیجان انگیز برای شما به ارمغان می آورد. هنگام گشت و گذار در جزایر قناری، بازدید از موزه ها و پارک های باستان شناسی نیز خالی از لطف نیست.

اسکانه سوئد

اسکانه که در منطقه جنوبی سوئد واقع شده است، شهری است که بر روی حاصل خیزترین خاک دنیا قرار گرفته است. زمینهای زراعی زیبا، جنگلها و دریاچه‌ها این مکان را زینت داده‌اند و تقریبا ۳۰۰ قلعه و باغ متعلق به قرون ۱۲ تا ۱۹ در آن قرار دارند. کشت زارهای محصولات کشاورزی، گلهای بی‌پایان دشت‌ها، افق گسترده و سواحل آرام این شهر بسیار وسوسه انگیز هستند. رستورانهای محلی نیز در این شهر سبزیجات و میوه‌های تازه کشت شد، گوشت غاز، مارماهی، قارچ و مارچوبه را به عنوان غذاهایی لذیذ سرو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که بعد از صرف غذا ، گردشی در قلعه سوفیرو (Sofiero Castle) و پیاده ‌روی در اسکانلدن تریل (Skåneleden Trail) داشته باشید و به سفری ۱۰۰۰ کیلومتری در حومه شرقی شهر بپردازید و یا در مکان هایی که مجهز به تابلوهای راهنما هستند، دوچرخه سواری کنید.

 

وب سایت آسان هجرت کارگزار رسمی اخذ ویزای شینگین– بلیط هواپیما شینگین- هتل و تور شینگین می باشد شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت ویزا – بلیط هواپیما شینگین- هتل و تور شینگین توسط ما از طریق راه های ارتباطی سایت با ما در تماس باشید.

برای دریافت و اطلاعات ویزای شینگن می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

ویزای شینگن

کشور های شینگین