آسان هجرت (سنتر ویزا)

سایت تخصصی خدمات ویزا

کشور بنگلادش

جاذبه های گردشگری بنگلادش

جاذبه های گردشگری بنگلادشجاذبه های گردشگری بنگلادش و نقاط توریستی و گردشگری بنگلادش

بنگلادش کشوری است واقع در جنوب قارهٔ آسیا و شرق هند، پایتخت آن داکا و جمعیت آن ۱۴۸ میلیون نفر است. واحد پول بنگلادش تاکا نام دارد و زبان رسمی آن بنگالی است. زبان بنگالی از ریشه زبان های هندوآریایی است و خط ویژه خود را دارد. از زبان انگلیسی نیز در آموزش عالی و دادگستری استفاده زیادی می شود و طبقه متوسط و بالا از آن به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. ۹۸ درصد از مردم این کشور از قوم بنگال هستند.

Bangladesh – بنگلادش

پرچم کشور بنگلادش

flag-bangladesh1

               مناطق گردشگری بنگلادش

نقشه سیاسی کشور بنگلادش

bangladesh

اطلاعات کلی کشور  بنگلادش

پایتخت: داکا

نوع حکومت: جمهوری

مذهب: اسلام سنی ، هندو

زبان رسمی: بنگالی ( رسمی ) ، گویشهای قبیله ای

واحد پول: تاکا(taka)

امید طول عمر: ۴۹/۶ سال

جمعیت: ۱۴۱,۳۴۰,۴۷۶ نفر(July 2004 est.)

جغرافیا کشور بنگلادش

کشور بنگلادش در جنوب قاره آسیا و در شبه قاره هند قرار گرفته است. این کشور از شمال و شرق و غرب به هندوستان و قسمتی از جنوب شرقی به کشور برمه محدود بوده و در قسمت جنوبی آن خلیج بنگال قرار دارد.

بیشتر بنگلادش متشکل است از جلگه های آبرفتی در دلتاهای رود گنگ و براهماپوترا میباشد که به هم می پیوندند و رود پادما را به وجود می آورند. جلگه های باتلاقی را رود هایی که به رود شاخه های بیشماری تقسیم می شوند و دارای کنار ه های برآمدهای هستند , به قطعات تقسیم می کنند. این کشور از نظر طبیعی در جلگهٔ هموار بنگال قرار دارد. نزدیکی این کشور به خط استوا موجب وجود باران های موسمی شده است و نیز دارای رودخانه های بسیاری می باشد که نقش مهمی را در اقتصاد این کشور بر عهده دارند.مناطق ساحلی جنوب و جنوب شرقی دارای جنگلهای درخت کرنامیباشد.

 از نظر آب و هوایی، بنگلادش دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و به سبب واقع شدن در کنار خلیج بنگال و اقیانوس هند تابستان ها این کشور به شدت در مقابل سیل های ناشی از جریان های موسمی اقیانوس هند آسیب پذیر است و سالانه صدها نفر قربانی این باران های موسمی می شوند.

شهرهای مهم: چیتاگونگ, خولنا, راجشاهی, میمنگ سینگ,کامیلا, سیهلت, براسال
مساحت: ۱۴۴,۰۰۰ کیلومتر مربع
خط ساحلی: ۵۸۰ کیلومتر
مختصات جغرافیایی: ۲۴ درجه شمالی و۹۰ درجه شرقی

تاریخ کشور بنگلادش

مرزهای قدیمی بنگلادش در جنوب آسیا ناشناخته است. در کتابهای جغرافیا به اجتماعی از مردم که بنگا نامیده می شدند اشاره شده است. مهابهاراتا چندین درگیری را در این اجتماع ذکر می کند. مارکوپولو نیز در خاطرات خود به نام بنگلا اشاره می کند. تاریخ نگاران دیگری هم با نام های گوناگون به این منطقه جغرافیایی اشاره کرده اند ولی برای نخستین بار نام بنگال در دوران سلطنت اکبرشاه استفاده شد؛ هنگامی که استان شرقی موخالز بعنوان سوبا – بنگلا شناخته شد. با جزیه هند بریتانیا در ۱۹۴۷، این ناحیه به دلیل مسلمان بودن اکثریت جمعیت با ایالت شرقی پاکستان مستقل تبدیل شد .

در روزگار چیرگی بریتانیا بر هند بین سال های ۱۸۵۴ -۱۸۷۴ بنگال شامل این قسمتها بود: ۱-بنگال خاص؛ ۲- ایالت بیهار در هند کنونی و مناطق اریسا و چوتانگپور در غرب؛ ۳- قسمتی از دره سورما در شمال شرقی

حکومت و سیاست کشور بنگلادش

پارلمان ( جاتیا سانگساد) متشکل است از ۳۰۰ نماینده که برای دوره ای پنج ساله با رای تمامی افراد بالغ انتخاب می کردند به علاوه ۳۰ زن که از سوی نمایندگان منتخب بر گزیده می شوند. حزب ملی گرای بنگلادش در ائتلاف با هفت حزب سیاسی دیگر سرانجام دولت نظامی بنگلادش به رهبری ژنرال ارشاد را وادار کرد تا به برگزاری انتخابات آزاد در سال ۱۹۸۳ تن در دهد. پارلمان, رئیس جمهور( که برای پنج سال خدمت می کند) و نخست وزیر را انتخاب می کند . نخست وزیر شورای وزیران را انتصاب می کند.

اقتصاد کشور بنگلادش

بنگلادش دومین صادرکننده پوشاک جهان است.کارمزد پایین کارگران، این کشور را به یکی از قطب های مورد توجه مارک های شناخته شده جهانی تبدیل کرده است. بنگلادش با جمعیتی سریعا در حال رشد یکی از فقیر ترین کشورهاست و به کمک خارجی شدیدا وابسته است .

شاورزی و دامداری بیش از ۷۰% جمعیت را به خود اختصاص می دهد. برنج در بیش از سه چهارم زمین قابل کشت تولید می شود . با وجود حاصلخیزی زمین، محص.ل اغلب با سیل و چرخه ها از بین می رود . در ۱۹۹۲ طرحی بزرگ با عنوان طرح مهار سیل آغاز شد ، که طبق آن مسیر رودخانه ها تعییر م دیواره آنها مرتفع خواهد شد. کشت تجاری عمده کشور چای و کنف است که بنگلادش ۹۰% تولید جهانی آن را در دست دارد. صنایع معدنی کم است ولی ذخایر گاز طبیعی وجود دارد.

مناطق دیدنی کشور بنگلادش

موزه جنگ آزادی (liberation war museum)

Victorious_Fatherland_Liberation_War_Museum_Monumentجاذبه های گردشگری بنگلادش

جاتیوسنگشاد (jatiyo sangshad bhaban)

Jatiyo_Sangshad_Bhabanجاذبه های گردشگری بنگلادش

قلعه الباغ (lalbagh fort)

Lalbagh_Kellaجاذبه های گردشگری بنگلادش

جاتیوسریتی (jatiyo sriti shoudho)

15123591جاذبه های گردشگری بنگلادش

پارک داکا رامنا (ramna park dhaka)

Ramna-Parkجاذبه های گردشگری بنگلادش

معبد داکشواری (dhakeshwari temple)

dhakeshwari templeجاذبه های گردشگری بنگلادش

وب سایت آسان هجرت کارگزار رسمی اخذ ویزای بنگلادش – بلیط هواپیما بنگلادش– هتل و تور بنگلادش می باشد شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت ویزا – – بلیط هواپیما بنگلادش – هتل و تور بنگلادش توسط ما از طریق راه های ارتباطی سایت با ما در تماس باشید.

برای دریافت و اطلاعات ویزای بنگلادش می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

ویزای بنگلادش

 برای دریافت اطلاعات تور می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

کشور بنگلادش