آسان هجرت (سنتر ویزا)

سایت تخصصی خدمات ویزا

کشور برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است.

جاذبه های گردشگری برزیل

برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است. و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

برزیل مستعمرهٔ پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائیان و نیز آسیائیان است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.

brazil– برزیل

پرچم کشور برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

نقشه سیاسی کشور برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

اطلاعات کلی کشور برزیل

مساحت : ۸۵۱۱۹۶۵ کیلو متر مربع
خط ساحلی : ۷۴۹۱ کیلومتر
مختصات جغرافیایی ۱۰ درجه جنوبی و ۵۵ درجه غربی …

جمعیت : ۱۸۴۱۰۱۱۰۹ نفر
پایتخت : برازیلیا
شهرهای عمده : سائوپائولو ،ریودوژانیرو ،بلوهوریزونت ، رسیف ،سالوادور،فورتالزا،کوریتیبا ، نووا ایگلواسو
زبان : پرتغالی
مذهب : کاتولیک رومی (۸۹%)، کلیساهای مختلف پروتستان (۷%)، کندومیله
امید طول عمر : ۹/۶۴ سال
رشد سالانه : جمعیت ۱٫۱۱% درصد
واحد پول : رئال (real )

خیلی خوب است که در هر فصلی از سفر خود به برزیل آب و هوای مناطق مختلف را مطالعه کنید و با توجه به اینکه برزیل در نیم‌کره جنوبی قرار دارد و فصل‌ها برعکس نیم کره شمالی است برنامه سفر خود را تنظیم کنید. برای مثال آمازون یکی از بارانی‌ترین مناطق جهان است و از اوایل بهمن تا اواسط اردیبهشت ماه سفر به این نقطه با مشکلات راه و بارش همراه است و از سفر به پانتنل (Pantanal) در این زمان خودداری کنید. جنوب برزیل سخت‌ترین تابستان‌ها و زمستان‌ها را دارد که در زمستان بارش برف نیز وجود دارد.  مردم برزیل بیشترین سفر‌ها را در تابستان انجام می‌دهند که این امر هزینه‌های تعطیلات و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد ولی همین شلوغ بودن شهر‌های توریستی فستیوال‌های تفریحی زیادی را با خود به همراه می‌آورد و خدمات توریستی را افزایش می‌دهد و به هزینه‌هایش می‌ارزد. زمستان فصل کم توریست و خلوت است.  با دارا بودن مساحت بسیار زیاد تفاوت‌های دما و گوناگونی آب و هوا و بارش امری عادی است. رطوبت هوای ریو؛ پایتخت برزیل در تابستان‌ها طاقت فرساست و دمای هوا حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است. و در زمستان کمی هوا متعادل تر است و دما به ۲۰ درجه هم می‌رسد. در سواحل شمال شرق به دلیل کم‌تر بودن رطوبت دمای هوا در تابستان به بیشتر از ۳۰ درجه نیز می‌رسد. در جنوب و در سائو پاولو و پارانا دمای هوا در زمستان به ۱۵- درجه هم می‌رسد.  فستیوال‌های متعددی در تمام طول سال برپا هستند ولی معروف‌ترین آن کارناوال نام دارد و ۶ هفته و نیم قبل از عید شکر گذاری در روزی که به نام چهارشنبه خاکستر (Ash Wednsday) معروف است برکزار می‌شود. چهارشنبه خاکستر نوعی مراسم مذهبی کاتولیک است ولی در برزیل بیشترین توجه در این فستیوال تفریح و میهمانی‌ها است.  کرکووادو  (Corcovado) در ریو دو ژانیرو را فراموش نکنید. مجسمه معروف حضرت مسیح (ع) که ۳۸ متر و ۶۳۵ تن وزن دارد در ارتفاعات کرکووادوقرار دارد.

حکومت برزیل

طبق مفاد قانون اساسی ۱۹۸۸ رئیس جمهور، که کابینه را انتصاب می‌کند و بر آن ریاست دارد ، برای دوره‌ای پنج ساله با رأی تمامی افراد بالغ انتخاب می‌شود. مجلس نمایندگان کنگره ملی دارای ۵۰۳ عضو است که برای مدت چهار سال با رأی اجباری تمامی افراد بالغ انتخاب می‌شوند.
۹۱ عضو مجلس دیگر (سنای فدرال) برای دوره‌ای هشت ساله مستقیما انتخاب می‌شوند و یک سوم دو سوم این تعداد به طور متناوب هر چهار سال بازنشسته می‌گردند. هر کدام از ۲۶ ایالت و بخش فدرال برازیلیا مجلس مقننه خود را دارد.
رفراندومی در ۱۹۹۳ نظام پارلمانی و نیز بازگشت به نظام پادشاهی را رد کرد و نظام ریاست جمهوری فعلی را مورد تأئید قرار داد.

جغرافیای برزیل:

برزیل محدوده‌ای وسیع از سواحل شرقی آمریکای جنوبی را اشغال کرده‌است و همچنین شامل مناطق بسیاری از مرکز این قاره نیز می‌شود؛ و با کشورهای اروگوئه در جنوب و آرژانتین و پاراگوئه در جنوب غربی همچنین با بولیوی و پرو در غرب و با کلمبیا در شمال شرقی همسایه‌است و با ونزوئلا و سورینام و گویان و در آنطرف آب با گویان فرانسه نیز در شمال مرز مشترک دارد. این کشور از شمال به نیمکره جنوبی کشیده شده‌است.

عواملی چون اندازه و آب و هوا و منابع طبیعی غنی این کشور را متمایز کرده‌است. برزیل پنجمین کشور از لحاظ وسعت در جهان بعد از کشورهای روسیه، کانادا، چین و آمریکا است؛ و در قاره آمریکا(شمالی و جنوبی) سومین کشور از لحاظ وسعت می‌باشد. وسعت این کشور ۸٫۵۱۱٫۹۶۵ کیلومتر است که ۵۵٫۴۵۵ کیلومتر آن را آب شامل می‌شود.

عوارض زمین در برزیل نیز تنوع بسیار زیادی دارد که شامل تپه‌ها، کوهها، جلگه‌های پست کوه‌هاو زمینهای بایر است. ارتفاع بیشتر مناطق برزیل بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ متر است. مناطق مرتفع اصلی بیشتر در قسمت جنوبی کشور قرار دارند و کلاً بخش جنوبی کشور ناهموارتر است. از دیگر ویژگی‌های جغرافیایی برزیل وجود رود آمازون در این کشور است که بزرگترین و پر آب‌ترین رود دنیا و دومین رود طویل جهان است. این رود به اقیانوس اطلس می‌ریزد.

آب و هوای برزیل

تنوع آب و هوایی زیادی در برزیل وجود دارد اما بخش بزرگی از آن گرمسیری است و پوشیده از جنگلهای بارانی آمازون که در حوضه آب ریز رود آمازون بوجود آمده‌اند. با این حال برزیل دارای پنج آب و هواست که عبارتند از گرمسیری در مرکز، کوهستانی، نیمه خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب. آب و هوای استوایی به صورت بسیار بارز در شمال این کشور دیده می‌شود این مناطق به صورت واقعی فصل خشک ندارد و در واقع فصل خشک آنجا تنها کمتر از فصل بارانی بارش دارد اما آن میزان بارش هم قابل توجه‌است.

حیات وحش برزیل

طوطی دم بلند از پرندگان مختص برزیل , برزیل اکوسیستم متنوعی دارد و تنوع زیستی جانوری و گیاهی در این کشور بسیار زیاد است به طوری که کارشناسان انواع گیاهان و جانوران در این کشور را بالغ بر ۲ میلیون نوع تخمین زده‌اند. پستانداران بزرگ در این کشور شامل جگوار، لئو پارت که هر دو نوعی پلنگ هستند و خوکهای وحشی، خوکان خرطوم دار، مورچه خوارها، تنبلها، روباه‌ها، اپوسوم و گورکن هستند.گوزن در جنوب برزیل به وفور یافت می‌شود و میمونها نیز در جنگلهای پر باران شمالی زیست می‌کنند. اما در سالیان اخیر بسیاری از عوامل انسانی و اقدامات مانند ساخت بزرگراه، قطع درختان برای مصرف چوب آنها، کشاورزی و زراعت، استخراج معادن و ساخت سد که باعث زیر آب رفتن بخشی از دره‌ها شده‌است این اکوسیستم غنی را تهدید می‌کند.

اقتصاد برزیل

برزیل با در اختیار داشتن بخش‌های گسترده و توسعه‌یافته کشاورزی، معدن، تولید، خدمات و نیز نیروی کار، دارای تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) بیش از سایر کشورهای آمریکای لاتین است و این امر برزیل را تبدیل به قدرت اقتصادی منطقه کرده‌است. برزیل در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است. مهم‌ترین صادرات برزیل را هواپیمای دارای بال ثابت، قهوه، وسایط نقلیه، سویا، سنگ معدن آهن، آب پرتقال، فولاد، منسوجات، کفش، گوشت و تجهیزات برقی تشکیل داده‌است.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، برزیل نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید و یازدهمین قدرت اقتصادی جهان از نظر نرخ دادوستد بازار است. برزیل دارای اقتصاد متنوع درآمد متوسط است و نیز دارای تنوع از نظر سطح توسعه‌است. بیشتر بخش صنعتی این کشور در بخش‌های جنوب و جنوب شرقی این کشور تجمع یافته‌است. منطقه شمال شرقی فقیرترین منطقه برزیل است، اما این منطقه نیز در حال جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید است.

برزیل دارای پیشرفته‌ترین بخش صنعتی در آمریکای لاتین است. صنایع برزیل که یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده‌است، از صنایع خودروسازی تا صنایع فولاد، پتروشیمی، رایانه، هواپیما، و نیز کالاهای مصرفی بادوام را شامل می‌شود. با توجه به افزایش ثبات اقتصادی که ماحصل اجرای طرح رئال است، بخش‌های تجاری برزیل و نیز واحدهای تجاری چندملیتی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در تجهیزات و فناوری جدید کرده‌اند، که بخش عمده آن از شرکت‌های آمریکای شمالی خریداری شده‌است. پتروبراس بزرگترین شرکت نفتی برزیل است.

برزیل دارای صنعت گسترده و پیچیده خدمات نیز هست. در اوایل دهه ۱۹۹۰، بخش بانکداری ۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی برزیل را به خود اختصاص داد. صنایع خدمات مالی برزیل گرچه با تحول عمده‌ای روبرو شده‌است، اما این صنعت محصولات متنوعی در اختیار واحدهای بازرگانی محلی قرار داده و در حال جذب شرکت‌های جدید بسیاری از جمله شرکت‌های مالی ایالات متحده آمریکاست. بورس اوراق بهادار سائوپائولو و ریودو ژانیرو در حال ادغام هستند.

گردشگری برزیل

جاذبه‌های گردشگری و توریستی برزیل سائو پائولو: سائو پائولو، سرزمین باران یا سامپا، بزرگترین شهر برزیل، بزرگترین و ثروتمندترین شهر نیم کره جنوبی آمریکای لاتین، و دهمین شهر ثروتمند دنیاست. آب و هوای این شهر، حاره‌ای و گرمسیر است و مشابه سیدنی و لس آنجلس می‌باشد. شاید بتوان گفت مردم سائو پائولو از بقیه شهرهای برزیل بهتر انگلیسی صحبت می‌کنند اما زبان اصلی این شهر، پرتغالی است و بیشتر جمعیت را ایتالیایی‌ها، آفریقایی‌ها و پرتغالی‌ها تشکیل می‌دهند. بزرگترین مرکز خرید آمریکای لاتین با مساحت ۳۶۵۰۰۰ متر مربع در سائوپائولو ساخته شده. مشخصه‌های منحصر به فرد، طرز زندگی جالب ساکنان و البته رستوران‌های بین‌المللی و بومیِ فوق‌العاده برای تمام ذائقه‌ها، سائو پائولو را به یکی از پرطرفدارترین شهرهای دنیا برای توریست‌ها تبدیل کرده است.

شهرهای مهم برزیل و دیدنی‌های آن

جاذبه های گردشگری برزیل

برازیلیا

برازیلیا پایتخت مدرن برزیل در ارتفاعات ۱۰۰۰ متری از سطح دریا در میان دشتی هموار از فلات مرکزی برزیل واقع شده و دارای آب و هوای معتدل و خشک است.

برازیلیا طبق ایده رئیس جمهور برزیل، «کوبیتسشک» مبنی بر توسعه مناطق مرکزی و جلوگیر از تراکم بی‌رویه جمعیت در مناطق ساحلی طرح ریزی شد و بنای آن در سال ۱۹۵۷ میلادی آغاز شد و در سال ۱۹۶۰ میلادی پایتخت و کلیه مراکز تصمیم گیری دولتی به تدریج از ریودوژانیرو به برازیلیا منتقل شد. ابتدا شهر در انزوای جغرافیایی به نظر می‌رسید، اما به سرعت با توسعه راه‌های ارتباطی به نقاط مختلف برزیل و مهاجرت نیروهای متخصص و فنی مورد نیاز، سبب پیشرفت مناطق مرکزی و داخلی کشور شد. امروزه شهر و ساختمان‌های جالب و مدرن آن از طرف یونسکو به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های یک شهر از نو طراحی شده، معرفی شده است.

طرح کلی شهر برازیلیا شبیه به یک هواپیمای مسافربری است. در این طرح، مرکز تجاری، بلوک‌های آپارتمانی مسکونی و سفارتخانه‌های خارجی قسمت‌های بالهای آن را اشغال کرده‌اند و اداره‌های دولتی بدنه آن را پر می‌کنند. مراکز کلیدی حکومتی شامل اداره ریاست جمهوری کنگره دادگاه عالی در میدان قوای سه‌گانه، در دماغه این هواپیما و در قسمت شرق این شهر جای داده شده‌اند. محل اقامت رئیس جمهور که «قصر طلوع» نامیده می‌شود، در کرانه غربی دریاچه پارانوا قرار دارد.

در میان جالبترین ساختمان‌های شهر می‌توان به وزارت امور خارجه که در میان باغ آبی احاطه شده توسط آن، شناور به نظر می‌رسد، کلیسای جامع متروپلیتانا با معماری پیش‌رو که با زبانه‌های بتونی تزیین شده و به یک تاج خار شباهت دارد و همچنین کنگره ملی می‌توان اشاره کرد.

از دیگر بناهای شهر می‌توان به دانشگاه برازیلیا (۱۹۶۱ میلادی)، آمفی‌تئاتر ملی، پارک ملی برازیلیا، باغ‌های گیاه شناسی، باغ وحش و استادیوم ورزشی را نام برد. فرودگاه بین‌المللی برازیلیا در ۱۱ کیلومتری جنوب مرکز شهر، از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور به حساب می‌آید.

سائوپائولو

شهر سائوپائولو پرجمعیت‌ترین شهر آمریکای جنوبی است و یکی از بزرگترین شهرهای جهان در میان تپه‌های ارتفاعات «سرادومار» و در ۶۰ کیلومتری شهر بندری «سانتوس»، مهمترین بندر برزیل در ارتفاع ۷۳۰ متری از سطح دریا واقع شده است. آب و هوای آن زیر استوایی و معتدل است. متوسط دمای تابستانی آن بین ۱۹ درجه تا ۲۷ درجه و متوسط دمای زمستان آن بین ۱۰ درجه تا ۲۰ درجه سانتی گراد متغیر است. این شهر درسال ۱۵۵۴ میلادی توسط مبلغین مذهبی بنا شد و به نام یکی از آنان پائولوی مقدس sao Paulo نام گرفت.

سائوپائولو مرکز تجاری و مالی برزیل است. کلان‌شهر سائوپائولو با بیش از ۵/۲۰ میلیون نفر جمعیت حدود ۱۱ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است. بیش از نیمی از تولیدات صنعتی کشور تنها مربوط به این شهر و مناطق اطراف آن می‌باشد. به لحاظ اقتصادی، تجاری، جمعیتی نیز مهمترین و پیشرفته‌ترین شهر برزیل است.

سائوپائولو شهر پهناوری است. محدوده شهری آن با ۱۵۰۰ کیلومتر مساحت و ۱/۱۱ میلیون نفر جمعیت و ناحیه کلان شهر آن ۷۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۵/۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد.

انگیزه‌های اقتصادی، سبب مهاجرت گروه‌های مختلفی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، پرتغال،‌ آلمان و همچنین اوکراینی، ارمنی، لبنانی، عرب، ژاپنی، چینی، کره‌ای، آفریقایی و یهودی به این منطقه شده است.

مرکز تجاری شهر به Triangulo معروف است. میدان جمهوری یا

praca da Republica یکی از مناطق کلیدی شهر را تشکیل می‌دهد که در خیابان‌های اطراف آن هتل‌ها و رستورانهای زیادی وجود دارد. در مجموع تعداد بی‌شماری از مراکز تجاری مغازه‌ها و موسسات اداری و همچنین تعدادی از مکان‌های دیدنی شهر در این ناحیه واقع شده‌اند. در این منطقه تجاری، بلندترین ساختمان‌های شهر، شامل بنای ۴۲ طبقه ساختمان ایتالیا، در نزدیکی آن آسمانخراش مدرن s شکل ساختمان copam و تئاتر شهر که مخلوطی از هنر معماری جدید و عصر رنسانس ایتالیا است، قرار گرفته‌اند. بنای با عظمت بازار شهری با معماری جالب گوتیک آلمانی در حاشیه شمال شرقی مرکز شهر نزدیکی پارک Dom pedro II واقع شده است.

هسته تاریخی شهر درست در جنوب شرقی منطقه تجاری به مرکزیت کانونی

pateo do colegio واقع شده است. کلیسای کوچک casa de Anchieta که در سال ۱۵۵۴ بنا شده بود، در دهه ۱۹۷۰ تجدید بنا شد. چندین کلیسای تاریخی مهم در این منطقه قرار دارد. کلیسای carom کلیسای san Francisco و کلیسای جامع با سبک جدید گوتیک nossa sengora de assuncao که در میدان placa de cathedral قرار گرفته است. دانشکده تاریخی و مهم حقوق دانشگاه سائوپائولو چند ساختمان آن طرف‌تر به طرف شرق قرار گرفته است.

دومین مرکز مدرن تجاری شهر در طول خیابان Avenida paulista درست در جنوب غرب محدوده مثلت تجاری Triangulo قرار گرفته است. تعدادی از فعالیت‌های تجاری، به خصوص مراکز بانکی و مالی در این ناحیه متمرکز یافته است. ساختمان مثلثی مرتفع فدراسیون صنعتی ایالت سائوپائولو همانند برجی در خیابان Avenida paulista قرار دارد. تعدادی ناحیه مسکونی هم در اینجا وجود دارد. مشهورترین تجار شهر و قهوه‌کاران بزرگ، عمارت‌های خود را در امتداد همین خیابان بنا کرده‌اند. ناحیه جنوب این خیابان محله‌های مسکونی

jardim America,jardim paulista نسبتا سطح بالا به حساب می‌آیند. دیگر نواحی مسکونی بخش مرکزی شهر عبارتند از:

jardim Europa , cantareira , Brooklyn

بسیاری از اهالی سائوپائولو در شرایط سختی زندگی می‌کنند. حدود ۳ میلیون نفر زاغه‌های استیجاری معروف به corticos و ۱میلیون در سکونتگاه‌های زاغه‌ای معروف به favelas زندگی می‌کنند. بسیاری از مردمی که از ایالت‌های فقیر شمال شرقی کشور به این منطقه مهاجرت کرده‌اند، در محله زاغه‌نشین وسیعی به نامBras ساکن شده‌اند.

جمعیت شهر سائوپائولو چندملیتی است و چندین ناحیه مسکونی نزدیک به مرکز شهر به راحتی با گروه‌های مهاجر متفاوت تشخیص داده می‌شوند. مثلا liberdade مرکز تجمع جمعیت ژاپنی‌ها و همچنین چینی‌ها و کره‌ای‌ها است. درست در شرق آن bela vista یا Bixiga ناحیه ایتالیایی‌هاست. در مجاورت شمال مرکز شهر، Bom Retiro اقامتگاه سنتی لبنانی‌ها و مهاجران عرب است و هنوز حال و هوای خاورمیانه‌ای خود را نگه داشته است.

ناحیه کلان شهر سائوپائولو شامل تعداد زیادی شهر و شهرک اقماری مستقل می‌شود که فعالیت‌های کلیدی صنایع کارخانه‌ای در اطراف آنها و خارج از محدوده شهری استقرار یافته است.

ریودوژانیرو

دومین شهر بزرگ و پرجمعیت برزیل بر کرانه اقیانوس اطلس و مرکز ایالت ریودوژانیرو است. وقتی کاشفان پرتغالی در اول ژانویه ۱۵۰۲ میلادی به دهانه خلیج «گوانابارا» یعنی محل فعلی شهر رسیدند آن را مدخل رودخانه بزرگی تصور کردند و آن را به پرتغال ریودوژانیرو، یعنی رود ژانویه نامیدند.

آب و هوای ریو، استوایی با میانگین بارندگی سالانه ۱۱۷۰ میلیمتر می‌باشد. میانگین متوسط دمای سالانه آن بین ۲۰ تا ۳۰ درجه می‌باشد، اما در فصل مرطوب تابستان (بین ماه‌های دسامبر تا مارس) گاه تا ۳۵ درجه نیز می‌رسد. البته نسیم دریایی سبب تعدیل دمای هوا در طول سال می‌گردد.

ریودوژانیرو شهر شگفت انگیزی است. موقعیت خیره کننده طبیعی آن بین کوهستان و دریا و کوه‌های کله قندی شکل، همه زیبایی بدیعی به آن داده‌اند. ریو بر کرانه غربی خلیج گواناباوا بر جلگه باریک و مسطح ساحلی در مجاورت کوهپایه‌های ارتفاعات برزیل واقع شده که با گسترش شهر، به دامنه رشته‌ کوههای ساحلی کشیده شده است.

زیباترین شهر کشور همیشه محل جذب گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

محدوده شهر ریو با ۱۱۷۰ کیلومترمربع مساحت و ۶/۵ میلیون نفر جمعیت و ناحیه کلان شهر ریو با ۶۵۰۰ کیلومترمربع مساحت و ۵/۱۱ میلیون نفر جمعیت، ۱۳ شهر دیگر را در برمی‌گیرد. شهر ریو با یک پل بزرگراهی به طول ۱۴ کیلومتر بر روی خلیج گوانابارا به شهرهای حومه‌ای شرق خلیج مزبور متصل شده است.

موقعیت‌ جغرافیایی شهر سبب شده که مهندسین شهرسازی تمهیداتی برای تسهیل رفت و آمد به کار ببندند. به طول مثال بر تپه «سان آنتونیو» چند تونل ساخته شده و چند پروژه برای تعریض سواحل و گسترش شهر به خلیج گوانابارا انجام شده و چند پروژه برای تعریض سواحل و گسترش شهر به خلیج گوانابارا انجام شده است.

می‌توان شهر ریو را به سه ناحیه اصلی تقسیم نمود: هسته مرکزی و تاریخی در سمت شرق رشته کوه «سرا دا کاریُکا» که یک رشته کوه کوچک ساحلی شرقی – غربی است، ناحیه شمالی که در شمال غرب هسته مرکزی قرار گرفته و ناحیه جنوبی که در جنوب و جنوب غربی هسته مرکزی واقع شده است.

رشته کوه سرا دا کاریُکا مرکز طبیعی بین نواحی شمالی و جنوبی شهر را تشکیل داده است.

منطقه تجاری شهر به مرکزیت دو خیابان Avenida Branco و

presidente Vargas Avenida تراکم یافته است. متروی شهر این دو خیابان را تا مرکز شهر دنبال می‌کند. مرکز شهر شامل تعداد زیادی ساختمان بلند اداری است که خیابان‌های مجاور آنها در طول روز مملو از وسایط نقلیه و عابران پیاده است. بیشتر ادارات دولتی، بانک‌ها، موسسات مالی، آژانس‌های مسافرتی و ساختمان‌های تجاری در مرکز شهر واقع شده‌اند. موزه‌ها، کلیساهای دوره مستعمراتی و ساختمان‌های عمومی قابل توجهی در این ناحیه قرار دارند.

نواحی صنعتی و حومه فقیر نشین مثل شهرداری‌های نوا ایگواسو، سائو ژوا مریتی و دوک دکاسیاس در ناحیه شمالی شهر بنا شده‌اند. ناحیه جنوبی شهر به طور وسیعی مسکن طبقه مرفه شهر ریو است. این ساکنین ثروتمند در مناطقی ساحلی

Copacabana,ipanema,leblon,Gavea زندگی می‌کنند. کمی دورتر در قسمت غرب Barra ea Tijuca در طول ساحل شیک‌ترین محله ریو به حساب می‌آید. سکونت‌گاه‌های زاغه‌ای که در برزیل به favelas معروفند، در سرازیری‌های تند و دامنه‌های پرشیب تپه‌های مشرف بر شهر و اغلب در مجاورت محله‌های ثروتمند بنا شده‌اند. Rochina بزرگترین زاغه‌نشین شهر است که با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ناحیه جنوبی و در نزدیکی محله ثروتمند نشین Gavea واقع شده است.

مردم ریو در میان برزیلی‌ها به آسان‌گیری، مهربانی، خوش طبعی و خوش‌گذرانی معروفند. نژاد مردم ریو بازتاب تاریخ این شهر است که شامل افریقایی‌ها، اروپایی‌ها و بومیان برزیل می‌شود.

نزدیک به ۶۵% جمعیت پیشینه افریقایی دارند که این افراد با ازدواج با دیگر نژادها اختلاط نژادی وسیعی را که خصوصیت جامعه برزیلی باشد را سبب شده‌اند.

البته سفیدپوستان، علاقمند به داشتن امتیازات و موقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی بیشتری نسبت به دیگران هستند.

جاذبه های گردشگری برزیل

مسیح نجات دهنده (Christ the Redeemer)

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

مسیح نجات دهنده مجسمه  معروف عیسی مسیح در ریو دو ژانیرو است. این مجسمه در ارتفاع ۷۰۰ متری کوه کُرکُوادو قرار دارد. مجسمه ی مسیح نجات دهنده ۳۹٫۶ متر بلندی دارد که شامل ۹٫۵ متر پایه می شود، و تبدیل به نمادی در برزیل و ریو شده است.

آبشارهای ایگواکو (Iguacu)

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

آبشارهای ایگواکو یکی از شگفتی های طبیعی بزرگ جهان هستند که در مرز برزیل و آرژانتین قرار دارند. سیستم آبشارها متشکل از ۲۷۵ آبشار در امتداد رودخانه ایگواکو می باشد. چشمگیرترین آن ها گلوگاه شیطان می باشد که به شکل یو است و ۸۲ متر ارتفاع دارد. این آبشارها می توانند به شهرهای فوز دو ایگواکو در برزیل و پورتو یواسو در آرژانتین برسند.

رودخانه آمازون (Amazon River)

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

رودخانه آمازون با حدود ۶۴۰۰ کیلومتر طول ، دومین رودخانه ی طولانی در جهان می باشد ، و تنها کمی از نیل کوتاه تر است و بزرگترین رودخانه ی حجیم می باشد . تا کنون بیش از ۳۰۰۰ گونه ماهی در آمازون شناخته شده، و هنوز هم گونه های جدید در حال کشف شدن هستند. حوزه آمازون توسط باقیمانده جنگل های انبوه پوشیده شده است. اگرچه یک دهم از گونه های زنده جهان در آمازون زندگی می کنند، تورها بیشتر برای قایقرانی در رودخانه هستند.

کارناوال ریو (Rio Carnival)

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

تقریبا در هر گوشه ای از برزیل ، جشن و کارناوال وجود دارد ، و بهترین و شناخته شده ترین آن ها در رسیف همراه با اولیندا و سالوادور برگزار می شود. اما بزرگترین و بهترین کارناوال ، بدون شک کارناوال ریو دو ژانیرو می باشد. کارناوال ریو دو میلیون نفر را هر روز در خیابان ها و تقریبا نیم میلیون خارجی را در طول جشن ۴ روزه جذب می کند. کارناوال در همه جا است، در خیابان ها، میدان ها، کافه ها، باشگاه ها، و همه مکان های دیگر در ریو .

پانتانال (Pantanal)

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

پانتانال ، بزرگترین تالاب جهان است ، که بیشتر در غرب برزیل قرار گرفته اما گسترشش به سمت بولیوی و پاراگوئه نیز می باشد. اینجا به خاطر حیات وحشش مشهور می باشد و یکی از جاذبه های مهم توریستی در برزیل است. برخلاف جنگل انبوه آمازون ، در پانتانال عملا تضمین می شود که شما به واقع حیات وحش  را ببینید. همچنین پانتانال محل زندگی یکی از بزرگترین یوزپلنگ های آمریکایی می باشد.

سواحل سالوادور (Salvador Beaches)

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

سالوادور مرکز ایالت باهیا است ، و دارای شهر استعماری جذاب ، موسیقی پرجنب و جوش و سواحل جذاب می باشد. سواحل شامل ورودی های آرام ، محیط ایده آل برای شنا ، غواصی و قایقرانی ، و همچنین ورودی های باز دریا همراه با موج های قوی محبوب موج سواران می باشد. همچنین سواحل توسط صخره ها احاطه شده اند و تشکیل استخری طبیعی از سنگ را داده اند که برای کودکان ایده آل است.

مرکز تاریخی اولیندا (Historic Center Of Olinda)

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

یکی دیگر از شهرهای استعماری خوب حفظ شده اولیندا می باشد ، که در سواحل شمال شرقی برزیل درست در شمال رسیف واقع شده است. اولیندا دارای تعداد زیادی جاذبه توریستی از جمله منطقه ای تاریخی در مرکز شهر ، کلیساها و کارناوال می باشد. بسیاری از کافه ها، رستوران ها، هنرمندان و صنعت گران ، جذابیت هایی را به محل های قدیمی شهر اضافه می کنند.

فرنادو د نورنها (Fernando de Noronha) جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

فرنادو د نورنها مجمع الجزایری زیبا با سواحلی بکر ، مناظر و حیات وحش، واقع در ۳۵۴ کیلومتری سواحل شمال شرقی برزیل است. این مجمع الجزایر در سال ۱۵۰۳ توسط آمریکو وسپوچی کشف شد و قبل از سلطه پرتغال در سال ۱۷۳۷ ، به طور موقت توسط هلندی ها و فرانسوی ها اشغال شد. امروزه تنها بزرگترین جزیره از ۲۱ جزیره جمعیتی حدود ۳۵۰۰ ساکن دارد. این جزیره ها با آب گرم در کل طول سال و دید بسیار خوب حتی در عمق ۵۰ متر، مکان ایده آلی برای غواصان می باشند.

تئاتر آمازوناس (Teatro Amazonas)

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

تئاتر آمازوناس یا آمازون ، خانه اپرا در مانائوس ، در قلب جنگل آمازون است. اینجا در روزهای اوج تجارت لاستیک ، با استفاده از موادی از سراسر جهان ، با مبلمانی از پاریس ، سنگ مرمر ایتالیا و فولاد انگلستان ساخته شد. در خارج از ساختمان ، گنبدی با ۳۶۰۰۰ کاشی و سرامیک با رنگ پرچم ملی برزیل پوشیده شده است.
 اولین نمایش در ۷ ژانویه سال ۱۸۹۷ توسط اپرای ایتالیایی اجرا شد. خانه اپرا بعد از اینکه تجارت لاستیک کاهش یافت و مانائوس منبع اصلی درآمدش را از دست داد ، تعطیل شد. به مدت ۹۰ سال نمایش فردی در این تئاتر وجود نداشت تا اینکه در سال ۱۹۹۰ دوباره بازگشایی شد.

 

وب سایت آسان هجرت کارگزار رسمی اخذ ویزای برزیل– بلیط هواپیما برزیل- هتل و تور برزیل می باشد شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت ویزا – – بلیط هواپیما برزیل- هتل و تور برزیل توسط ما از طریق راه های ارتباطی سایت با ما در تماس باشید.

 

برای دریافت و اطلاعات ویزای برزیل می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

ویزای برزیل

کشور برزیل