آسان هجرت (سنتر ویزا)

سایت تخصصی خدمات ویزا

کشور قبرس

جاذبه های گردشگری قبرس-cyprusجاذبه های گردشگری قبرس

جمهوری قبرس، که به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم ‌شده ،کشوری جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه می باشد.صنعـــت گردشگری، مهمترین منبع درآمد برای قبرس محسوب می شود.در ایران نیز سالیانه تور قبرس های متعددی برگزار میشود .قبرس از لحاظ جمعیت سومین و بزرگترین جزیره در ناحیه مدیترانه میباشد که جاذبه های گردشگری قبرس جزوء جاذبه های طبیعی این کشور محسوب می شود.امروزه قبرس کشور مدرنی محسوب می شود که فرهنگ اروپایی را به جاذبه قبرس دارای روزهای آفتابی و دمایی مطلوب است بطوریکه در طول مدت سال، نور خورشید در این جزیره زیبا خودنمایی می کند و این بدین معنی است که قبرس همیشه در تمام فصول دارای تفریحات لذت بخشی اعم از : شنـــــا گرفته تا دیدن فستیوال های متفاوت را برای گردشگران مهیا می سازد.

cyprus– قبرس

پرچم کشور قبرس

جاذبه های گردشگری قبرس

       جاذبه های گردشگری قبرس

نقشه سیاسی کشور قبرس

جاذبه های گردشگری قبرس

       جاذبه های گردشگری قبرس

اطلاعات کلی کشور قبرس

قبرس شامل ۶ بخش مي باشد.

نيكوزيا ( پايتخت ).

فاماگوستا.

ليماسول.

پافوس.

لارناكا.

كايرنيا.

پایتخت : نیکوزیـا

واحد پول : واحد پولی کشور قبرس، یـــــورو می باشد.

زبـــــان : زبان ترکی و یونانی ، زبان های رسمی این کشور هستند.  جمعیت : ۶۲۲.۸۰۰ نفر تخمین زده شده است.

کد تلفن : ۰۰۳۵۷

مذهـــــب : یونانی‌ها ارتودوکس و ترک‌ها مسلمان هستند.

كشور قبرس برروي سومين جزيره درياي مديترانه قراردارد كه به دو بخش ترك نشين (شمالي) و يوناني (جنوبي) تقسيم بندي شده است كه بخش شمالي آن درحاكميت تركيه و بخش جنوبي در حاكميت يونان مي باشد.ترك ها مسلمان و يوناني ها ارتودوكس مي باشند.

كشور قبرس كه پايتخت آن نيكوزيا مي باشد جزء اتحاديه اروپا بوده و واحد پول آنها يورو مي باشد. ايرانيان جهت مسافرت به اين بخش از جزيره نياز به اخذ ويزا دارند.

قبرس داراي آب و هواي معتدل مديترانه اي با تابستانهاي گرم و خشك و زمستانهاي معتدل مي باشد که در فروردین و اردیبهشت روزها دارای گرمای مطبوع است اما در شب ممکن است که درجه حرارت کمی کمتر شود . بهترین فصل برای کسانی است که مایلند در طبیعت به گشت وگذار بپردازند چون همه جا سبز است وگلها شکفته اند، در ماه های خرداد , تیر ومرداد که گرمترین ماههای سال هستند و بهترین زمان برای شنا و تفریحات دریایی ، ماه های شهریور و مهر روزهای گرم با شبهای سرد دارد و در مهر آبان روزها دارای گرمای مطبوع برای مسافرتهای پاییزی است و در این فصل کماکان میشود شنا کرد و ورزشهای فضای باز را انجام داد .در آذر و دی که هوا پاییزی است گاهی وقتها باران می بارد اما هنوز خورشید در بعضی روزها نور افشانی می کند و هوای بسیار مناسبی است برای تفریحات و ورزشهای خارج از منزل .در ماه بهمن روزها به ندرت گرم و شبها سرد هستند . درختان بادام شکوفه کرده اند و هوای بسیار مناسب برای ورزش اسکی در کوههای ترودوس است.در اسفند هوای معتدل و مطبوع بهاری مناسب برای تفریحات و ورزشهای خارج از منزل و پیاده روی در قبرس می باشد. اماكن تاريخي اطراف جزيره كه بازمانده اي از رم باستان مي باشد و موزه ها و همچنين نوار ساحلي جزء اماكن مورد بازديد توريست ها مي باشد.

آب و هوا قبرس

آب و هوای قبرس از نظر سلامتي بسيار قابل توجه است زيرا داراي آب و هواي معتدل و مديترانه اي است که در تمام فصول سال ميتواند مکان خوبي براي گذراندن تعطيلات براي گردشگران باشد.قبرس داراي تابستان‌ هاي گرم و خشک و طولاني است که از اواسط ماه مي تا اواسط اکتبر (تقريبا از اواخر ارديبهشت تا اواخر مهر) به طول مي انجامد. زمستان‌ در قبرس کوتاه، ملايم و گاهي نيز با بارندگي همراه است و مدت آن نيز از دسامبر تا فوريه است. فصل هاي تابستان و زمستان توسط فصل های کوتاه پاييز و بهار از هم جدا مي شوند.متوسط تعداد روزهای آفتابي در اين جزير? زيبا ۳۳۰ روز در سال مي‌باشد.

در زير برخي نکات آب و هوايي قبرس به تفکيک ماه هاي سال ذکر شده اند:

دسامبر – ژانويه: ماه هاي زمستان قبرس. داراي عصرها و شب هاي سرد.
فوريه – مارس: بارندگي گهگاه، داراي عصرهاي خنک و روزهاي گرم و آفتابي.
آپريل – مي: داراي گرماي مطبوع در روز که در شب کمي از گرماي آن کاسته مي شود.
جون – جولاي – آگوست: ماه هاي تابستان داغ با آسمان بدون ابر که دما تا ۴۰ درجه سانتيگراد بالا مي رود. بهترين زمان براي شنا و تفريحات دريايي ، همراه داشتن عينک آفتابي، کلاه، کرم ضد آفتاب و بطري آب ضروري است.
سپتامبر – اکتبر: داراي روزهاي گرم و عصرهاي خنک.
نوامبر: داراي روزهاي آفتابي با گرماي مطبوع.با

توجه به موارد بالا، بهترين زمان براي سفر به قبرس از آپريل تا نوامبر است.

جاذبه های تاریخی قبرس شمالی

هنر و فرهنگ در قبرس : قبرس دارای تاریخی بلند و توسعه های فرهنگی مختلف توسط دولت ها و کشورهای متفاوتی می باشد که هر کدام اثری از خود به جای گذاشته اند.بازدید کننده های قبرس می توانند از موزه هایی که از فرهنگ و هنر قبرس به نمایش گذاشته شده اند و استفاده کنند و با توجه به آثار تاریخی هنری باقیمانده به قدمت تاریخی قبرس پی ببرند.

تنوع غذایی در قبرس
غذاهای قبرس با انواع و تنوع متفاوت که بر گرفته از کشورها و فرهنگ های متفاوت که این جزیره را فتح کرده بودند می باشد.قبرسی ها بسیار علاقمند به غذاهایشان می باشند و غذا نقش بسیار مهمی در زندگی آنها دارد.غذاهای لذیذ همراه با نوشیدنی ها و مزه های متعدد بر طعم و تست غذا اضافه می کند.مزه های خوشمزه که قبل غذا سرو می شود از جمله نان محلی گرم(pide)، گوشت گرد سرخ شده ، انواع پنیر ، زیتون سبز می باشد.

مهمان نوازی و خانواده دوستی قبرسی ها
مهمان نوازی قبرسی ها : ساکنین قبرس مردمی دوستانه و مهمان نواز می باشند و بسیار دست و دلباز و بخشنده هستند.اگر به عنوان توریستی به این جزیره زیبا سفر می کنید ، این مردم مهمان نواز نه تنها شما را به صرف چای و قهوه به خانه های خود دعوت می کنند بلکه هر چه در خانه موجود می باشد به عنوان غذا با مهمانان خود تقسیم می کنند.به طور کلی ترک های قبرس مردمی خوش قلب ، اهل تفریح و گردش می باشند
ده دلیل برای سفر به قبرس شمالی

سکوت و آرامش دست نیافتنی در قبرس
جمعیت کم قبرس شمالی هنوز همان مدیترانه خاموش و آرامی می باشد که در ۴۰ سال پیش نیز بود . شما می توانید مایل ها ساحل شنی ، کلیسا ها ، قلعه ها و صومعه هایی را بیابید که کسی در آن اطراف زندگی نمی کند

جمعيت قبرس

بر اساس سرشماري سال ۲۰۰۶ ميلادي، جمعيت قبرس شمالي حدود ۲۶۴۰۰۰ نفر مي‏باشد. زبان رسمي مردم قبرس شمال ترکي مي‏باشد، اما انگليسي نيز به عنوان زبان دوم کاربرد فراوان دارد. اکثريت مردم قبرس شمال مسلمان هستند و اگر چه به طور عادي به مساجد نمي‏روند و لباس مذهبي نمي‏پوشند، اما مراسم مذهبي را جشن مي‏گيرند.مردم هر منطقه از قبرس شمالي ذائقه مخصوص به خود را داشته و غذاهاي‏شان گاهي ترکيبي بي‏نظير از مزه‏هاي مديترانه‏اي، ترکي و خاورميانه‏اي را دارد و البته در شهرهاي بزرگ تعدادي از رستوران‏هاي بين‏المللي، غذاهاي چهار گوشه جهان را نيز ارائه مي‏دهند.

غذاهاي خاص رستوران‏هاي قبرس ترک شامل “مزه” انواع کباب‏ها (بره، مرغ يا ماهي) و پس غذاهاي ميوه و قهوه مي‏باشد. مزه، مجموعه‏اي از پيش‏غذاهاي سرد و گرم است مانند کوفته (گلوله‏هاي گوشتي)، ماست با نعناع و حليم (پنير شير بز). يکي ديگر از غذاهاي ويژه قبرس ترک شفتالي است (کباب شفتالو) که با گوشت ريز، پياز خرد و ادويه تهيه شده که در چربي بره پيچيده و بريان مي‏شود. غذاهاي ديگر از قبيل غذاهاي آبکي شامل ماهي خيسانده در ماست و آبليمو، دسرهايي از قبيل لکما (نان شيريني گرد و حلقه‏اي در شيره)، اِکمِک‏کَديف با کرم (پودينگ نان قبرس ترک) يا باقلواهايي که به تازگيِ ميوه‏هاي کنده شده‏ و به شيريني هندوانه، پرتغال و انجير هستند.

صنايع دستی قبرس

قلابدوزي لفکارا يکي از سنن قبرس باستان است که به دوره ونيزي باز مي‏گردد. نمونه‏هاي زيباي روتختي، روميزي، ابريشم و روسري‏هايي که با قلابدوزي توري و با تار و پود مشخص بافته مي‏شوند. يکي ديگر از سنت‏هاي قبرس باستان مخصوصاً در گازيماگازا فرش‏بافي است. گليم (قاليچه‏هاي کوچک) با طرح‏ها و الگوهاي رنگي جزو بهترين سوغاتي‏ها بشمار مي‏رود و البته سبدهاي چوبي بافته شده هنر ديگري از مردم قبرس شمالي است.

سواحل زيبای قبرس

درميان گردشگران و دوستداران طبيعت، مديترانه همواره به داشتن سواحل دلفريب و زيبايش شناخته شده است. قبرس شمالي نيز از اين موهبت مديترانه‌اي برخوردار بوده و سواحل سحرانگيز اين منطقه با جادوي آب زلال و شن‌هاي درخشان خود قلب تمام گردشگران ورودي به اين منطقه را به تسخير خود در مي‌آورند

Kyrenia گيرنه

يکي از معروف‌ترين شهرهاي قبرس شهر گيرنه مي‌باشد که مناظر زيباي توأمان کوه و درياي آن بسيار مورد توجه گردشگران قرار مي‌گيرد. اين شهر در کنار جذابيت‌هاي طبيعي خود داراي امکان تاريخي و فرهنگي ديدني نيز مي‌باشد . تاريخ اين شهر باستاني به اواخر جنگ تروژان بازگشته و طبق آخرين يافته‌هاي باستان‌شناسي، اين منطقه زيستگاه و محل اسکان انسان‌ها در عصر حجر (۳۰۰۰ تا ۵۸۰۰ سال قبل از ميلاد مسيح( بوده است.

FAMAGUSTA فاماگوسا

منطقه فاماگوستا با داشتن سواحل متعدد و زيبا همراه با شنهاي طلايي و ظاهري بکر و طبيعي مورد علاقه و توجه بسياري از توريست‌ها فرار گرفته است. زمان پيدايش فاماگوستا به ۳۰۰ سال قبل از ميلاد مسيح بر مي‌گردد که در آن زمان به Arsino واژه‌اي يوناني معروف بوده و بعد‌ها به بندرگاه مهمي تبديل گرديده است.

در شمال شهر فاماگوستا و در نزديکي سواحل کارپاس منطقه ايست از بقاياي شهر باستاني سالاميس. شهري که از حدود هزار و صد سال قبل از ميلاد پايتخت قبرس بشمار مي آمده و در قلمرو امپراطوريهاي آسور، مصر، ايران(پرسيا) و روم باستان قرار داشته. اما سالاميس با گذشت قرون متمادي همچنان زنده و پابرجاست. اين منطقه زيباي باستاني در بيشه زارهاي اطراف مي‌موسا واقع شده. بقاياي آثار باستاني همچنين سکه‌هاي طلايي که متعلق به سالهاي ۴۱۱ و ۳۷۴ قبل از ميلاد مي‌باشد بيانگر اهميت باستاني اين شهر در روزگاران کهن مي‌باشد.

NICOSIA نيکوزيا

نيکوزيا پايتخت و بزرگترين شهر قبرس شمالي مي‌باشد. اين شهر داراي جمعيتي در حدود ۷۳۰۰۰ نفر بوده و ساختامان‌هاي اداري دولتي، دفاتر نمايندگي‌هاي کشورهاي خارجي و همچنين مقر سازمان ملل در اين شهر واقع گرديده‌اند.شهر نيکوزيا تنها پايتخت دوتکه شده در دنيا مي‌باشد که نيمي از آن در اختيار قبرس ترک و نيم ديگري از آن در اختيار قبرس يوناني مي‌باشد بطوريکه اين دو تکه توسط نوار سبز مرزي به دو نيم تقسيم گرديده است. طبق توافقات بين دو کشور، از سال ۲۰۰۳ عبور مرور شهروندان هر دو منطقه به يکديگر بدون نياز به مجوز و تنها با کارت شناسايي صورت مي‌پذيرد.

جاذبه های گردشگری قبرس

نیــکوزیا

این شهر که پایتخت جزیره می باشد، در حدود هزار سال است  که در مرکز جزیره قرار دارد. و پس از هجوم ترک ها در سال ۱۹۷۴ شهر توسط نوار سبز به دو قسمت تقسیم گردید.
این شهر بزرگترین شهر قبرس ومرکز تمامي دوایر دولتی، شرکت های بزرگ و همچنین محل اقامت رئیس جمهور می باشد.
مراکز دیدنی این شهر موزه ها ، کلیساها ، مسجد اومریه و همچنین مراکز خرید مدرن می باشد.اخیرا در مدخل ورودی شهر از طرف لارناکا بازاربزرگ قبرس و مرکز خرید آیکیا نیز افتتاح شده است.

لارناکا

این شهر با وجود فرودگاه بین المللی قبرس، محیطی امن و ساکت براي افرادی است که دنبال زندگی آرام می باشند.
مرکز این شهر به نام خیابان فینیگوودس یا خیابان نخل با رستوران های محلی مرکز تفریح و استراحت مردم به شمار مي آيد.
مسجد حلا سلطان معروف به تـکه، در نزدیکی دریاچه نمک که، در زمستان پذیرای هزاران فلامینگو است زیبایی خاصی به این شهر داده است .امنیت این شهر با توجه به بافت محلی آن نسبت به سایر شهرهای قبرس بيشتر است.

 دریاچه نمک لارناکا و تکیه حلا سلطان

هنگام خروج از فرودگاه لارناکا، یکی از جالبترین مکانهای دیدنی قبرس درست را بسهولت خواهید دید.
در مسیر غرب فرودگاه لارناکا ۲ دریاچه نمک در دو طرف شما (بسته به موقع سال) وجود دارد. اینجا محل مسجد هلا سلطان نیز میباشد. از زمانهای قدیم نمک از این دریاچه استخراج میشده و همچنان ادامه دارد. اگر شما بازدیدکننده قبرس در اواخر زمستان یا اوایل بهار هستید میتوانید کوچ فلامینگوها و سایر پرندگان را ببینید. در میان دریاچه شما میتوانید مسجد هلا سلطان را که با درختان خرما احاطه شده ببینید. واقعاً کم نظیر است.
ساعات بازدید: زمستان ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر، تابستان ۷.۳۰ صبح تا ۷.۳۰ بعد از ظهر می باشد.

لیماسول

شهر ساحلی لیماسول که بسیار پر طراوت و خوش آب و هوا می باشد، بزرگترین پاتوق ساحلی در قبرس بشمار میرود.
این شهر بندری که در جنوب اين كشور ، بین شهرهای لارناکا، نیکوزیا و پافوس واقع شده ، بندر اصلی قبرس است.
شهر لیماسول به خاطر شخصیت لیماسولی ها به” شهر شب “معروف است.
خط ساحلی این شهر بطول حدوداً ۱۱ کیلومتر و سرویش دهی بخش خدماتی حمل نقل، گردشگران زیادی را به سوی خود جلب نموده است.
فروشگاه ها و مراکز خرید مدرن این شهر به همراه محله قدیمی آن با خیابان های باریک و سنگفرش شده، بازار محلی ، انواع کافه و رستوران ها تامین کننده سلايق گوناگون گردشگران می باشد.
حرکت تمامي کشتی های مسافربری  به مقصدهائی چون : مصــر، سوریــه، لبنان، یونان و.. از این شهرمی باشد.
منطقه یرماسیو م که مرکز این شهر است، مرکز کارخانجات شرابسازی و دیسکو و بارها و رستوران های فراوان می باشد.

کوریم/قلعه کولوسی

منطقه باستانی کوریم و قلعه کولوسی هر دو در منطقه لیماسول واقع شده اند و گردشگر می تواند در یک روز ، از آنها بازدید نماید. این دو آثار، ۲ نمونه سرمایه تاریخی هستند که در قبرس کشف شده اند. تاریخ پیدایش  سایت کوریم را به قرن ۲ بعد از میلاد و کولوسی را به قرن ۱۳ نسبت میدهند.
ویرانه های کوریم در چشم اندازی مهیج مشرف به دریا قرار دارند. این احتمالا تماشایی ترین سایت باستان شناسی در قبرس است.
شهر قدیمی کولوسی و محراب آپولو چند کیلومتر دورتر از این مکان واقع شده اند. همچنین موزه ای در نزدیکی دهکده اپیسکوپی وجود دارد که یکی از جاذبه های مهم توریستی قبرس است.
ساعات بازدید: زمستان ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر، تابستان ۸ صبح تا  ۷.۳۰ بعد از ظهر می باشد.

لنگرگاه پافوس و قلعه

این لنگرگاه گردشگران زیادی را در طول سال به خود جذب میکند و این امکان را برای گردشگران بوجود می آورد که با پیاده روی در امتداد اسکله و تماشای رستورانهای ماهی و کافی شاپهای متنوع ساعاتی بیاد ماندی را سپری نمایند. تماشای قایق های متعدد رنگارنگ، و همچنین قایق سواری و گشت در خط ساحلی در این بندرگاه بسیار دیدنی و سرشار از لذت است.
قلعه ای که در این بندرگاه وجود دارد، بجا مانده از تخریب قلعه های متعدد می باشد. گردشگر از طریق یک پل کوچک امکان بازدید از این قلعه را خواهد داشت. ساعات بازدید: زمستان ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر، تابستان ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر می باشد.

آیاناپا

آیاناپا ، بهشت توریستی قبرس با ساحل طلایی و دل فریب ، آب آبی و بسیار شفاف این دریایی زیبا، شب های رؤیایی و شگفت انگیز ، به همراه ساکنین خوش مشرب و خون گرم، به جذابیت قبرس افزوده است.
اگر طالب سرگرمی متنوع بدون توقف هستید، آیاناپا باید در اول لیست گردش شما قرار گیرد. این مکان در ابتدا دهکده کوچک ماهیگیری بود.ولی اکنون چیزی بیش از آن است! این شهرک دارای بهترین ساحلهای جزیره، انواع ورزشهای آبی و غواصی و یک مقصد محبوب گردشگری است.
اگر صبح یک روز تابستانی به این مکان بیایید با یک محیط ساکت و وهم آور روبرو میشوید. اما این سکوت برای اینست که توریستهای این منطقه به دلیل افراط در شب بیداری،تا دیر وقت خواب هستند!! در اوج تفریح و سرگرمی و هیاهویی که در قلب این شهرک وجود دارد شما میتوانید آرامش و راحتی را در کنار چشمه ها، گلها، و ایوان های ساکت این شهر بیابید.
ساعات بازدید: زمستان ۸.۱۵ صبح تا ۲.۳۰ بعد از ظهر، ۳ تا ۶.۳۰ بعد از ظهر می باشد.

دره سرو

یک مکان بی نظیر برای دوستداران طبیعت، دره ســـــرو واقع در منطقه تیریلیان ترودوس میباشد. سروهای این منطقه بومی قبرس نیستند، بلکه از خانواده سروهای لبنان می باشند که در این دهکده دورافتاده به وفور وجود دارند.
این مکان به راحتی قابل دسترسی نیست ولی پیدا کردن آن، متضمن گذراندن یک تعطیلات در آرامش و سکوت است. شما میتوانید از یک جاده مارپیچ از پانوپاناجیا از سمت کوههای پافوس به دره سرو برسید. و اگر خوش شانس باشید، سرو کوهی تنها چیزی نیست که مشاهده میکنید.
دهکده سرو قلب زیستگاه قوچ کوهی، گوسفند وحشی بومی قبرس ( که نماد ملی قبرس است ) می باشد را خواهید دید. این حیوانات بسیار خجالتی می باشند! و برای تماشای آنها باید به محوطه استاورس تیس پوکاس رفت.

 

وب سایت آسان هجرت کارگزار رسمی اخذ ویزای قبرس– بلیط هواپیما قبرس- هتل و تور قبرسمی باشد شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت ویزا – – بلیط هواپیما قبرس- هتل و تور قبرس توسط ما از طریق راه های ارتباطی سایت با ما در تماس باشید.

برای دریافت و اطلاعات ویزای قبرس می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

ویزای قبرس

کشور قبرس